هانس زیمر (Hans Zimmer) با نام کامل هانس فلوریان زیمر (Hans Florian Zimmer) (متولد 12 سپتامبر 1957) آهنگساز، موسیقی دان و تهیه کننده ی موسیقی اهل آلمان است.

او در سبک موسیقیِ فیلم فعالیت دارد و ساز های اصلیِ او پیانو، گیتار، سینث سایزر، بانجو و ساز برجسته ی او کیبورد می باشد.

هانس زیمر کار خود را در لندن در کنار اسنتلی مایرز (Stanley Myers) آغاز نمود وی همچنین از جمله تهیه کننده های موسیقیایی است که اصوات مدرن و سمفونیک کلاسیک را به هم پیوند زد و موسیقی های تلفیقی خلق کرد، پس از مدتی هانس زیمر مسئول بخش موسیقی شرکت فیلم سازی دریم ورکس (DreamWorks) انتخاب گردید و همچنین از اختیارات مهم او می توان به احداث کمپانیِ محصولات نظارت از راه دور (Remote Control Productions) اشاره نمود، همچنین زیمر در روزنامه ی انگلیسی به نام دیلی تلگراف (The Daily Telegraph) به عنوان یکی از نابغه های تاریخ موسیقی نقد شده است.

از جوایز او می توان به دریافت جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم برای فیلم شیرشاه (The Lion King)، چهار جایزه گرمی برای موسیقی فیلم های شیرشاه، جزر و مد سرخ (Crimson Tide)، شب تاریک (The Dark Knight) و دریافت دو جایزه گلدن گلوب برای موسیقی فیلم های شیرشاه و گلادیاتور اشاره کرد.

از آثار او تولید موسیقیِ فیلم هایی همچون گلادیاتور (Gladiator)، شوالیه تاریکی (The Dark Knight) و شاهزاده مصر (The Prince of Egypt) را می توان نام برد.

آثار منتشر شده از این هنرمند در BRAIN FOOD را در ادامه میتوانید دانلود کنید.

لیست برترین آثار هانس زیمر

(برای دانلود روی نام کلیک کنید)

1. شیرشاه(1994):اولین انیمشنی که هانس زیمر برای ان آهنگ ساخت.

2.تلقین(2010):نامزد بهترین موسیقی متن در اسکار،گرمی و گلدین گلوب

3.میان ستاره ای(2014):به کارگردانی کریستوفر نولان ،نامزد و برنده چند جایزه